Despre ceea ce inseamna “oferta fosa septica”

Ma tot gandeam zilele astea cum sa incep un subiect destul de delicat in acest domeniu ce priveste resellerii de fose septice din Romania. Si adevarul e ca nici acum nu stiu cum sa incep discutia pentru ca, sunt multe aspecte ce nu sunt tocmai in regula in ceea ce priveste comertul produselor de profil. Problema nu e neaparat ca nu exista fairplay intre reselleri, asta poate nu va exista niciodata, insa problema e ca lipsa de fairplay se face pe spatele si mai ales pe buzunarul saracului client, care intotdeauna va simtii ca a facut afacerea vietii lui pana in momentul in care descopera crudul adevar, moment in care nu stie incotro sa se indrepte pentru a i se remedia situatia.

Probabil ca daca nu lamuresc acum niste aspecte s-ar putea ca aceasta discutie sa devina ambigua, asadar ideea pe care vreau sa o transpun cat mai transparent posibil este aceea a termenului de oferta speciala. Si dupa cum spuneam, poate cel mai important aspect de urmarit de catre un client care are impresia ca scoate bani semnificativ mai putini din buzunar cand cumpara o fosa septica ecologica la un pret special, ar fii de ce e oferta asa de speciala si mai mult decat atat, pentru cine e de fapt speciala oferta si sub ce forma. Raspunsul e pe cat de simplu pe atat de greu de recunoscut, o oferta niciodata nu este menita sa ajute clientul, ci doar sa ajute pe cel ce vinde un produs.

Motivele sunt foarte usor de inteles:

1. produsele prezentate nu sunt de fapt produsele comercializate

– se promoveaza un produs de calitate superioara iar cand vei dorii sa il achizitionezi vei fii informat ca acel produs acum arata alfel dar de fapt e acelasi lucru. FALS .. un produs care arata altfel nu e acelasi lucru. Lucru pe care noi il stiim de fiecare data insa psihologic, refuzam sa credem ca suntem tinta unei inselaciuni.

2. produsele aflate in promotie sunt dintr-un lot slab calitativ

– se intampla tuturor producatorilor sa aiba parte te un lot prost, probabil undeva pe linia de productie s-a intamplat ceva, moment in care produsele respective sunt furnizate reselleri-lor la mai bine de jumatate de pret, pe post de produse de expozitie sau in scopuri promotionale (sedinte foto, expuneri etc.). Insa din pacate, pentru ca asa e in Romania, acele produse vor ajunge cu siguranta in curtea unui client prea credul. Care furat de magia ofertei promotionale nu realizeaza ca tocmai ceea ce trebuia sa semnifice investitie pe termen lung se transforma intr-o pierdere grosolana pe termen scurt si foarte scurt, datorita calitatii proaste a produsului respectiv pe care de altfel reselleri nici nu aveau acordul producatorului sa il vanda.

3. firma care comercializeaza produsele poate fii in pragul procedurii de insolventa

– din pacate, pentru Romania, aceste cazuri nu sunt de fel izolate. Traim intr-o tara in care a ne obisnuii cu binele este foarte usor insa cand ne loveste o perioada de criza (precum cea prin care trecem acum) multi dintre cei care si-au cladit un trai luxurios pe spatele clientilor fideli se vad treziti la realitate si in mod impllicit in incapacitate de plata. Astfel singura solutie este sa scape de niste produse de pe stoc la pret de achizitie sau chiar mai jos de pretul de achizitie pentru a strange suficienti bani cat sa dispara din peisaj. In cazul acesta tot clientul va avea de suferit, pentru ca e lucru stiut ca in clipa in care cineva incearca sa spele putina nu o face cu profesionalism sau cu spirit de corectitudine fata de client, si din pacate clientul nu va realiza ca a fost tras in piept decat in clipa cand va incerca sa sune la numarul de la care a achizitionat produsul si tot ce va auzi va fii “numar nealocat”

Puncte de subliniat ar fii multe cu privire la corectitudinea celor ce mizeaza pre credulitatea clientului si pun in fata unui pret, in mod constient sintagma oferta speciala sau pret promotional, asteptand ca la o partida de pescuit ca cineva sa muste momeala, pentru a-si etala abilitatile de disimulator si dezinformant, facand clientul sa aiba aceasi soarta precum pestele prins in carlig, si anume sa se arda.

Nu vrem sa intelegeti gresiti, suntem adeptii produselor ieftine si bune, chiar vrem si noi la randul nostru sa putem beneficia de cele mai mici preturi cand vine vorba de achizitionarea tuturor produselor, insa nu vrem sa ne trezim in plasa celor care se trezesc a doua zii cu un zambet larg pe buze, zicand, “inca un fraier a muscat momeala”

Si dupa cum spuneam, avem si noi parteneri si prieteni in acest domeniu al foselor septice care la randul lor au oferte promotionale de exceptie, insa le au pe criterii corecte si pe principiul ajutorului reciproc comerciant-client, client-comerciant. De dat aceasta nu dam nume de furnizor pentru a nu creea confuzie si pentru a nu se interpreta ca de fapt facem reclama unui comerciant dezvaluind secretele murdare din camara celorlalti. Insa vrem sa tragem un semnal de alarma, pentru ca aceste lucruri se intampla in Romania, si din pacate se intampla tocmai la nivelul inalt al comertului cu fose septice.

Sa speram totusi ca aceasta “criza economica” va face o cernere intre cei ce pe naivitatea clientilor au prosperat in mod abuziv. Si sa speram ca fiecare dintre noi va contribuii la ceea ce inseamna dezvoltarea acestei pieti a foselor septice

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *